Животозастраховане 2011: Банките ще са ключово решение за дистрибуцията

Смятам че животозастраховането може да постигне ръст между 5 и 10% през 2011 г. С голям потенциал са застраховките Живот с инвестиционен фонд, които в последните месеци на 2010 г. се оказват добра алтернатива на банковите депозити, чиито лихви падат.
Не очаквам сериозни размествания в пазарните дялове. Единствено пазарната позиция на СИВЗК продължава да изглежда странна и нелогична. Пазарното поведение е логично да се определя от компаниите с международен опит.
Ключово решение, по отношение на промени в дистрибуционните канали на животозастраховането може да бъде банковото застраховане или с други думи банковите служители да продават и застраховки. В момента има няколко добри примери, но определено значението на този канал ще става все по-голямо. Ще се развиват и така наречените алтернативни канали за дистрибуция.
Най-актуални са задължителните застраховки. Макар и малък, българският пазар разполага с добра продуктова база. Затова моите очаквания са свързани с развитието на съществуващи продукти, отколкото с въвеждането на изключително нови за пазара.
Автор: Андрей Александров, изпълнителен директор на ЗАД Алианц България Живот