Животозастраховане 2011: Банките ще са ключово решение за дистрибуцията

03 януари 2011 | 08:35

Смятам че животозастраховането може да постигне ръст между 5 и 10% през 2011 г. С голям потенциал са застраховките Живот с инвестиционен фонд, които в последните месеци на 2010 г. се оказват добра алтернатива на банковите депозити, чиито лихви падат.

Не очаквам сериозни размествания в пазарните дялове. Единствено пазарната позиция на СИВЗК продължава да изглежда странна и нелогична. Пазарното поведение е логично да се определя от компаниите с международен опит.

Ключово решение, по отношение на промени в дистрибуционните канали на животозастраховането може да бъде банковото застраховане или с други думи банковите служители да продават и застраховки. В момента има няколко добри примери, но определено значението на този канал ще става все по-голямо. Ще се развиват и така наречените алтернативни канали за дистрибуция.

Най-актуални са задължителните застраховки. Макар и малък, българският пазар разполага с добра продуктова база. Затова моите очаквания са свързани с развитието на съществуващи продукти, отколкото с въвеждането на изключително нови за пазара.

Автор: Андрей Александров, изпълнителен директор на ЗАД Алианц България Живот


по темата

Коментари (20)

11
i az da kaja
2011-01-05 15:18:51
Da i az go vidjah ama v BG! Teglish kredit i ti nabutvat "zaduljitelno" zastrahovka pri opredelen zastrahovatel! I za kapak i edna GO... egati ujasa! A ako se padnesh i na kuc slujitel suvsem ja vtasvash!
12
priedi "i az da kaza", triabva da ima az proverih :)))
2011-01-05 14:54:45
Po-dobre chetete is se uchete :) Prav e @ до IAVA, vidial sam go lichno
13
i az da kaja
2011-01-05 14:48:23
Materialut oste vednuj dokazva nekompetentnostta i lipsata na opit na bulgarskija zastrahovatelen pazar i v chastnost na kompanii dori kato Allianz. Opitut v chujbina e tochno obraten na tvurdenijata na g-n Alexandrov, a imenno che zastrahovatelite i bankite otdavna sa razpoznali profesionalnite si pozicii i drujestvata prodavat tova v koeto sa specializirani i mnogo rjadko smesvat predlaganeto na zastrahovki i bankovi produkti (osven ako ne stava vupros za mnogo znachim za drujestvata kljuchov klient). Primer: Allianz i Dresdner Bank! Dori i da se naloji predlagane na produkti ot dvata bransha zaedno, tova otnovo stava ot razlichni specialisti v suotvetnija bransh. Synergiinite efekti sa hubavo nesto za kompaniite, no po-dobur e efekta na dovolnija ot konsulta klient! Ako Allianz ste se opitva da nakara bankovite slujiteli i drugo da prodavat, osobeno v BG to zanchi sa goljama tragedija! Te bankovite slujiteli bankovi produkti trudno predlagat, ta kakvo ostava za drugo! No tuj kato razbiraneto za zavisimostta na kompaniite ot klientite, a ne obratnoto e oste mnogo dalechno ponjatie za nashite t.nar. menidguri, zatova i se izlagat s podobni izkazvanija!
14
Mislesht
2011-01-04 18:20:17
Личи си защо Алианц е номер 1. Чудесна статия
15
!!!
2011-01-04 18:15:33
поне се поинтересувайте какво прави тази СиндикалнаВЗК. Напълно е прав човекът- не може затова, че си от позицията на силния синдикат да правиш застраховки на хората, без те дори да знаят... Освен това, отчиат премия 100%, а получават само 10%, равна на комисиона. Е това, ако не е странно и нелогично, вие как ще го наречете...
16
Гецата
2011-01-04 16:39:04
А на г-н Андрей Алекссссссссссссъскащ може ли някой да се досети защо му е толкова разтребено бюрото?!
17
oще един КОМЕНТАТОР
2011-01-04 15:42:57
От думите на г-н Александров не става ясно защо, позицията на СИВЗК е странна и нелогична??? А-а-а ясно защо! " Пазарното поведение е логично да се определя от компаниите с международен опит." 1. Значи "нелогична" - защото не е нечия чуждестранна собственост. Да уважаеми трудно се успява в БГ, но е явно, че има и такива в БЪЛГАРСКОТО застраховане! 2. "Странна" - тук недвусмислен отговор дава т.1. Щом авторът намира логиката за НЕЛОГИЧНОТО в чуждестранния опит, какво му е толкова СТРАННО?!? А-а-а ясно какво! Но трудно е , драги, да признаеш успеха на някой в милата ни Татковина. Абе кажи го че е странен и...като че ли да вземе някой да я провери ли тази "странност"?!? И на мен са ми странни тия "СИВЗК", но със сложната си абревиатура, а не с пазарната си позиция и им стискам палци, дано успеете пичове.
18
@ до IVAVA
2011-01-03 16:39:43
Така е вече при развитите пазари- UK, Германия, Франция, Италия... На клиента трябва да му е удобно да получава финансова услуга от всякакъв вид на едно място. Рано или късно това трябва да стане и тук. Иначе коментарът е много добър- кратък и ясен.
19
komentator
2011-01-03 15:46:54
Da tozi komentar veche mi haresa! Rumen Galabinov da gleda i da se uchi!
20
IAVA
2011-01-03 15:25:56
Аз се изненадвам,че банките не са започнали и азвотомобилни застраховки да продават и течност за чистачки. Тогава ще прекарваме по 3 пъти повече време в банковите салони,докато служителите им се натутат всички по призумция печеливши продукти да предложат.
1 2

Име:

Коментар:


Анкета

Застраховате ли се?

ГЛАСУВАЙ