Автомафията мина на дизел

14 февруари 2011 | 10:49

 

Автокрадците минаха на дизелови автомобили. Тенденцията от началото на годината е да се крадат основно коли с т. нар. комън рейл двигатели, защото за тях веднага се намира пазар, съобщиха криминалисти пред „Монитор”.

Само в рамките на около седмица в столичните квартали „Лозенец” и „Дианабад” са изчезнали две мощни дизелови BMW.

Едната кола е била поръчково изпълнение с всички възможни екстри, сред които телевизор, шестстепенна ръчна скоростна кутия и 204 конски сили двигател. Возилото било паркирано пред блок 3А. Около 22.30 часа вечерта приятел на собственика видял как колата хвърчи с бясна скорост по една от уличките в квартала.

„Шест месеца търсих точно този модел“, оплакал се собственикът на полицаите. Въпреки че колата имала застраховка Каско, крадците не се поколебали да я задигнат. Другото BMW е било паркирано зад хотел „Хемус”. Часът на кражбата не се знае, тъй като собственикът установил липсата едва на следващия ден. Последно видял колата, която също е била трета серия модел 2003 г., около 19 часа.

Една от основните версии за първия автомобил е, че за него е имало предварително възложена поръчка на автокрадците. Втората най-вероятно е свършила в автоморга край София или в провинцията, допускат криминалисти.

Според източници на „Монитор” на територията на столичното Четвърто районно живее известният крадец Дани Касапа, който има афинитет към беемвета и по-специално към моделите Х5 и Х6. Той не се притеснява да краде както в своя квартал, така и в останалите райони на София. Според полицаите обаче има голяма вероятност кражбите да са дело на провинциални крадци.

„Напоследък имаме доста пришълци от другите градове. Те идват в София и посягат на застраховани коли, защото никой не ги познава. След това ги карат към морги във Враца, Перник, Монтана или Пазарджик. Софийските им колеги имат повече страх, защото знаят, че постоянно им дишаме във врата и ги притесняваме”, обясни криминалист от столичната полиция.

Наред с BMW особено предпочитани са модели на Audi и Volkswagen.

„Дизеловите двигатели вече са масови, частите за тях са сравнително скъпи и моргите не се притесняват да разглобят кола, която е 2002-2003 г.”, твърдят разследващи.

Другата слабост на крадците са мощни бензинови джипове с двигатели над 3 000 кубика. Тези автомобили се изнасят през Капитан Андреево, където ги поемат турски каналджии. Крайната дестинация обикновено е Сирия, Палестина или Йордания.

Според криминалистите джип за 150 000 лв. на голяма немска компания се краде за не повече от 50 секунди.

„Обикновено крадците са двама. Единият пробива и отваря вратата. Другият веднага вади тест буксата, която се намира в краката до педалите. Там си вкарва свой компютър и обучен ключ и джипът е запален“, обясниха още разследващите.

Китаеца и Омайски били спецове на „Опел”

Групите за кражби на коли са се специализирали и всеки краде модели, за каквито има техника. Две от бандите, чиито шефове са известни в подземния свят с прякорите Китаеца и Омайски, са спецове само по опели. Според оперативните данни на разследващите двете бригади продавали доста скъпи модели на марката в провинцията за по 3-4 хиляди лева. Напоследък бандитите се опитвали да крадат и джипове на Suzuki.

Повечето от софийските джамбази се насочвали към т.нар. немски премиум марки. Една от най-силните и добре организирани банди е била на Стоян Дългия, който в момента е на топло. Групата имала хора, които пренабиват номера и осигуряват регистрации. Имали и празни бланки за регистрация, откраднати от Белгия, Германия и Италия. На свобода в момента се разхождат обаче други чести клиенти на МВР с прякори Хастара, Лъвицата, Касапа, Дебелия, Патицата. Въпреки че един от тях е бил спипван два пъти за миналата година при опити да открадне джип, съдът го пускал.

 

Димитър Машов, началник-сектор МПС в СДВР: 40% от изчезналите коли са застрахователни измами


­ Г-н Машов, какви са последните тенденции при кражбите на коли?

­ Един от проблемите, който според мен ще се задълбочава, е свързан със застрахователните и лизинговите измами. От 160 изчезнали автомобила около 60-70 са измами. Просто собственикът не може да си плаща вече вноските по лизинга и решава по този начин да си оправи проблемите. Лошото е, че трудно се доказва това престъпление.

­ Има ли го още разделението по райони, в които всеки крадец действа?

­ В момента се наблюдава прегрупиране на крадците, хора от една банда влизат в друга. Самите извършители поддържат контакти помежду си. Техниката за отваряне например на джипове след 2008 г. струва около 10 000 лв. Ако някой има набелязана кола, а няма устройство за запалване, обажда се на конкурентната банда и срещу процент ползва чуждата техника

­ Колко групи действат в София в момента?

­ Условно може да кажем, че са около 8, но най-сериозните ги разбихме. В момента следим отблизо контингента и ако стъпят накриво, ще имат проблеми с полицията.
 


по темата

Коментари (1)

1
истината
2011-02-16 09:00:09
Ха, ха имат страх от криминалистите...Имат страх ,но от ударните групи на Левинс, Булинс и Армеец...
1

Име:

Коментар:


Анкета

Застраховате ли се?

ГЛАСУВАЙ